Specyfika pozycjonowania zdjęć w Google

biznes

Wersje demo ERPWritten by:

Google jest absolutnym, internetowym fenomenem i wespół z Facebookiem dysponuje prawdopodobnie największą liczbą unikalnych odbiorców. Logicznym jest zatem, że adminisitratorzy stron internetowych dwoją się i troją, by figurować jak najwyżej w wynikach wyszukiwania jego wyszukiwarki.

Google Grafika – inną specyfika wyszukiwania

Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że wyszukiwanie w Google Grafika znacząco różni się od tego klasycznego. W przypadku tradycyjnych stron jest prosto – wystarczy zadbać o to, by do naszej strony prowadziło w internecie jak najwięcej linków. Google Obrazy są nieco bardziej wymagające, bo biorą pod uwagę znacznie więcej czynników przy wyświetlaniu określonych obrazów i zdecydowanie warto jest poznać przynajmniej część z nich, by później nie irytować się zbytnio faktem, że nasze obrazy figurują w wyszukiwarkach na bardzo dalekich, nieliczących się praktycznie w ogóle miejscach.

Pozycjonowanie zdjęć – jak to robić dobrze?

Google Obrazy biorą pod uwagę skrajnie różne czynniki przy ustalaniu kolejności wyświetlania ich w wyszukiwarce. Podstawowym są stricte techniczne parametry obrazu – dobre zdjęcie powinno mieć najwyższą możliwą jakość i wbrew pozorom duży rozmiar pliku nie będzie miał dla Google jakiegokolwiek znaczenia – ale trzeba brać pod uwagę, że można w ten sposób nieco zniechęcić odbiorców ze słabszym łączem internetowym.

Jak tytuł i parametry wpływają na pozycjonowanie zdjęcia

Istotne jest poprawne nazewnictwo – wydawać mogłoby się, że zdjęcie będzie figurować w internecie jedynie pod konkretnym linkiem, ale wcale tak nie jest – tytuł pozostaje i jest odczytywany przez wyszukiwarkę, a w takiej sytuacji pożądanym stanem rzeczy będzie nadanie mu tytułu zbliżonego do treści. Warto też zatroszczyć się o ustawienie w poprawny sposób tak zwanego parametru ATL – kiedy przeglądarka nie może wyświetlić z jakiegoś powodu obrazka, to wyświetla właśnie ten parametr. Glony dobrze, gdyby jak najwierniej, ale i bardzo zwięźle i konkretnie opisywał on w miarę możliwości zawartość prezentowanego obrazka.

Pozycjonowanie zdjęć jest zadaniem niewdzięcznym i trudniejszym od klasycznego pozycjonowania strony internetowej, ale na pewno nie jest niemożliwe do wykonania. Dla chcącego – nic trudnego.