Czego dowiesz się z artykułu
Outsourcing cieszy się wśród polskich przedsiębiorców coraz większą popularności. Polega na zleceniu pewnych czynności zewnętrznej firmie. Dzięki temu przedsiębiorstwo nie musi czynności tych realizować wewnątrz własnej struktury. Największą popularnością cieszy się m.in. outsourcing usług księgowych.
Na czym polega outsourcing księgowości?
Na rynku funkcjonuje wiele biur rachunkowych i księgowych. To właśnie im przedsiębiorstwa zlecają outsourcing księgowości. Przede wszystkim polega na to prowadzeniu ksiąg rachunkowych przedsiębiorstwa przez wybrane biuro rachunkowe. W ramach współpracy biuro rachunkowe może prowadzić zarówno Księgę Przychodów i Rozchodów, jak i pełną księgowość. Wszystko zależy od tego jaki rodzaj księgowości prowadzony jest w przedsiębiorstwie.
Prowadzenie ksiąg rachunkowych to jednak nie wszystko. Biura rachunkowe oferują także usługi związane z prowadzeniem spraw związanych z rozliczeniami z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Poza tym w ramach outsourcingu biuro księgowe przygotowuje także deklaracje podatkowe oraz sprawozdania finansowe. Wszystko zależy od ustaleń między przedsiębiorstwem a biurem księgowym. Zlecenie prowadzenia księgowości zewnętrznej firmie do dla przedsiębiorstwa przede wszystkim oszczędność finansowa. Własna księgowość w Katowicach czy innych dużych miastach jest bowiem często dość droga.
Zalety outsourcingu usług księgowych
Outsourcing księgowości niesie ze sobą wiele zalet. Przede wszystkim, o czym wspomniano, jest to duża oszczędność dla przedsiębiorstwa. Utrzymania własnego działu księgowości jest bowiem zdecydowanie droższe niż współpraca z biurem rachunkowym. Poza tym przedsiębiorca może skoncentrować się na najważniejszych i kluczowych sprawach dla firmy. Prowadzenie księgowości przez zewnętrze biuro rachunkowe daje mu zatem niemałą oszczędność czasu. Poza tym biura księgowe oprócz prowadzenia ksiąg rachunkowych oferują swoim klientom także usługi doradcze. Oznacza to, że przedsiębiorca ma dzięki takiej współpracy dostęp do fachowej i profesjonalnej wiedzy.
Bezpieczeństwo
Niezależnie od tego czy prowadzona jest księgowość w Katowicach czy innym mieście, każde biuro rachunkowe musi posiadać ubezpieczenie OC. Jasno mówią o tym konkretne przepisy prawne i jest to obowiązek każdego biura. To przedsiębiorcy, który z biurem współpracuje daje bardzo duże bezpieczeństwo. W przypadku ewentualnego błędu, np. w deklaracji podatkowej i nałożeniu przez Urząd Skarbowy kary, ta opłacana będzie właśnie z tego ubezpieczenia.