Czego dowiesz się z artykułu
Fanpage Facebook to tak jakby drugie konto firmowe na Facebooku. Dzięki niemu można sprawić, by internauci, którzy korzystają z tego portalu społecznościowego dowiedzieli się nieco więcej o naszej firmie. Możemy bowiem uzupełnić taki profil o opis proponowanej przez nas oferty, a także o dane teleadresowe. Jest to swego rodzaju szansa na to, by zawiązać bliższą więź z odbiorcą, który korzysta z usług, bądź zamawia produkty naszej firmy. Fanpage Facebook jest miejscem ogólnie dostępnym dla wszystkich odwiedzających, którzy mają swoje konto na portalu Facebook. Ze względu na to, że wiele osób wciąż regularnie odwiedza ten portal, fanpage może być dobrym pomysłem na wypromowanie swojej marki w social media.
Dlaczego prowadzenie fanpage jest takie ważne?
Wciąż jeszcze nie wszyscy ci, którzy prowadzą swoją działalność nie wiedzą, jak istotne może być prowadzenie fanpage. Niekiedy poświęcając minimum czasu na utworzenie takiego profilu dla firmy może mieć wiele pozytywnych aspektów. Przede wszystkim prowadzenie fanpage może się przełożyć na to, że o naszej firmie dowie się większa liczba potencjalnych klientów. Poza tym za pomocą takiego profilu możemy kształtować pozytywny wizerunek naszej firmy, tworząc z niej solidną markę.
Poza tym nasza firma nie musi jawić się jako chłodna korporacja nastawiona na zysk – za pośrednictwem fanpage’a możemy pokazać „ludzką” twarz naszej firmy. To również sposób na to, by pozostać w stałym kontakcie z odbiorcą, informując go o wszelkich nowościach w naszej ofercie, o działaniach, w jakie włącza się nasza firma, na przykład związanych z działalnością charytatywną, czy ekologiczną. Ponadto prowadzenie fanpage może sprawić, że naszą firmą będzie się interesować więcej osób, co w dalszej perspektywie czasu może przełożyć się na realny zysk.
Czy każda firma musi mieć swój Facebook fanpage?
Pomimo tych wszystkich zalet może się okazać, że danej firmie Facebook fanpage nie będzie wcale potrzebny. Są różne sposoby, dzięki którym można skutecznie promować swoją działalność, także na Facebooku. Przykładem są grupy na tym portalu społecznościowym – niekiedy bycie aktywnym w takich kręgach daje lepsze efekty, niż zakładanie Facebook fanpage. Może się również okazać, że ze względu na charakter naszej działalności taki profil nie będzie zbyt interesujący, ponieważ na przykład oferujemy sprzedaż hurtową surowców zamiast konkretnych produktów. Nie ma też sensu prowadzić takiego profilu, jeśli zupełnie nie mamy pomysłu na to, jak nim zarządzać i jak go rozwijać.