Czego dowiesz się z artykułu
Rozwijające się intensywnie ruchy zero i less waste powodują, że wzrasta zapotrzebowanie na wodę i napoje w butelkach szklanych. Są one wielorazowe, można je poddać w pełni recyklingowi – stąd tak duże zainteresowanie tym typem opakowania u osób nastawionych na ekologię. Stały wzrost zainteresowania powoduje, że coraz częściej producenci przerzucają się na taką produkcję. Szukają też drogi, w jaki sposób zabezpieczyć wodę na czas transportu i ekspozycji.
Skrzynki na wodę mineralną – zabezpieczenie i ułatwienie
Zastosowanie skrzynki na wodę jest rozwiązaniem wygodnym, oszczędnym i atrakcyjnym pod względem marketingowym. Skrzynka na wodę zabezpiecza butelki wykonane ze szkła lub plastiku przed uszkodzeniem. Stanowi to zabezpieczenie od momentu produkcji, poprzez transport aż do ostatecznej dystrybucji i sprzedaży. Każda z butelek jest odseparowana od innej, tak, ze nie dochodzi do zderzeń – dzięki temu butelki się nie tłuką. Skrzynki na wodę mineralną poza zabezpieczeniem pełnią również funkcję ułatwienia w transporcie – można je ustawiać w stosy, stawiać obok siebie, bez ryzyka uszczerbku na transportowanym towarze. Wykorzystanie przestrzeni transportowej, a także magazynowej, jest tutaj optymalne. Skrzynka na wodę w ostatnim momencie dystrybucji może być łatwo przenoszona lub przewożona na specjalnym wózku jedna na drugiej. To powala zarządzać małym magazynem w lokalnych sklepach. W wielu przypadkach w takich punktach skrzynki stanowią element ekspozycji – butelki sprzedawane są bezpośrednio ze skrzynek lub też razem ze skrzynkami. Dlatego warto zadbać o identyfikację wizualną również na skrzynce.
Woda w szkle – dlaczego ludzie i producenci ją wybierają?
Rozwinięte ruchy ekologiczne zwracają uwagę, że szkło jest aktualnie najbardziej wydajnym surowcem na opakowania. Może być ono w zupełności przetworzone, nie przenika to przechowywanych substancji i jest wielorazowe. Klienci wybierają butelki szklane głównie z powodów pobudek ekologicznych – woda jest w nich nieco droższa. Dodatkowo pojawia się świadomość, że napoje w butelkach szklanych są zdrowsze niż alternatywa w plastiku. Producenci z kolei zauważyli nową niszę i fakt, że opakowanie szklane jest jednostkowo droższe, ale może być wykorzystane wiele razy. Dodatkowo klienci oczekują opakowań szklanych od producentów.