Nowoczesne rozwiązania głosowe

biznes

Wersje demo ERPWritten by:

Rozwój technologii podąża w niesłychanie szybkim tempie. Szczególnie interesujące wydają się być nowoczesne technologie, wśród którym można wyróżnić boty głosowe. Tego typu zastosowanie było obecne na rynku od jakiegoś czasu pod postacią syntezatorów mowy, jednak obecnie voice boty stają się coraz szerzej stosowane.

Technologia przyszłości?

Coraz więcej firm korzysta z niezwykłych możliwości oferowanych przez różnego rodzaju boty głosowe. W wielu większych miastach, firmy taksówkarskie zaczynają tworzyć wirtualne call center obsługujące ich zamówienia. Zamiast połączenia z żywym dyspozytorem, klient jest obsługiwany przez bot głosowy. Rozwiązania tego typu stają się coraz popularniejsze i można spodziewać się tego, że w niedługim czasie ich liczba zwiększy się jeszcze bardziej.

Gdzie można zastosować boty głosowe?

Prócz firm taksówkarskich, które z powodzeniem zaczynają wdrażać wirtualne call center w swoich firmach, inne branże również mogą zacząć stosować rozwiązania tego typu. Warto zastanowić się nad obsługą klienta za pomocą vioce botów. W ten sposób, bot głosowy mógłby po prostu zadawać pytania, na które klient udzielałby odpowiedzi i na podstawie słów kluczowych, reklamacja czy pytanie było by rejestrowane w systemie. Innym pomysłem jest zamawianie jedzenia na dowóz. Klient musiałby odpowiedzieć na kilka prostych pytań które zada voice bot, a następnie zamówienie lądowałoby w systemie pizzerii lub innej restauracji.

Czy jest to zagrożenie dla ludzi?

Pracownicy tradycyjnych call center mogą poczuć się zagrożeni utratą pracy wraz z rozwojem tej technologii. Trzeba jednak pamiętać, iż boty „rozmawiają” w taki sposób jak zostaną zaprogramowane. Z tego powodu, w branżach gdzie wymaga się prowadzenia bardziej złożonych dialogów z klientem, ludzie nadal będą niezastąpieni. Ponadto, jeżeli niektóre czynności będą mogły być wykonane za pomocą robotów, ludzie będą mogli zająć się innymi rzeczami, które należy jeszcze zrobić.

Biorąc pod uwagę powyższe przykłady, można śmiało stwierdzić, że w niedalekiej przyszłości ludzie będą korzystać z wirtualnych call center, gdzie klientów obsługiwać będzie roboty głosowy. Trzeba jednak podejść do tematu z dystansem, gdyż póki co technologia ta nie jest tak rozwinięta, aby prowadzić skomplikowane dialogi w logiczny sposób.