Istota opakowania

biznes

Wersje demo ERPWritten by:

Czego dowiesz się z artykułu

Opakowanie jest jednym z najważniejszych elementów w każdego rodzaju produkcji. Zaczynając od pierwszego punktu w łańcuchu dostaw, aż po finalnego konsumenta, który dokona zakupu w sklepie.

Surowiec, który po przetworzeniu zostanie dostarczony do sklepu czy bezpośrednio kupującego jest najpierw poddawany różnego rodzaju procesom przetwórczym. Aby jednak do tego doszło towar musi być dostarczony do zakładu przetwórczego. Dostarczony w odpowiedniej jakości. Aby to zapewnić można zastosować różnego rodzaju opakowania – kartonowe pudła, luz, skrzyniopalety (np. skrzyniopalety do jabłek), big bagi i inne rodzaje opakowań.

Jakie pakowanie do czego?

Rodzaj zastosowanego opakowania zależy w głównej mierze od możliwości rozładowczych danego przetwórcy. Przy posiadaniu odpowiednich urządzeń takich jak np. silos najlepszą formą transportu będzie transport „luzem”, a więc zazwyczaj materiały sypkie. W przypadku, gdy towar wymaga nieco więcej uwagi oraz możliwości rozładunku czy produkcji ograniczają się do wykorzystania wózków widłowych, wtedy idealnym rozwiązaniem może być wykorzystanie skrzyniopalet. Skrzyniopalety na owoce, czy skrzyniopalety na jabłka mogą stanowić element, który pozwoli na efektywne i wydajne wykorzystanie mocy przerobowych danej firmy. Jeżeli firma, do której trafia towar, zajmuje się jego sprzedażą w formie mniejszych opakowań, forma dostawy zależy w głównej mierze właśnie od posiadanych urządzeń.

Klient kupuje oczami

Po przetworzeniu wyrób jest pakowany w opakowania konsumenckie oraz (jeżeli jest taka potrzeba) w opakowanie zbiorcze. Opakowanie takie jest istotne głównie z punktu widzenia sprzedaży. Niejednokrotnie usłyszeć można, że konsument kupuje wzrokiem. Dział marketingu musi więc przygotować taki wzór opakowania, aby od razu przyciągał wzrok potencjalnego kupca. Obecnie opakowania są coraz bardziej złożone, coraz lepszej jakości. Dawniej wystarczał nadruk na zwykłej szarej (lub bielonej) tekturze. Obecnie bez odpowiednio zaprojektowanej i dobrej szaty graficznej, można zapomnieć o odpowiednim poziomie sprzedaży.

Jak widać, opakowanie wyrobu jest niezwykle istotne – klient kupuje wzrokiem, ale przetwórcy jak i producenci również powinni zwracać na to uwagę, biorąc pod uwagę ich możliwości rozładunkowe i przerobowe, ale też biorąc pod uwagę możliwe problemy z jakością źle dostarczonych surowców.