Google Tag Manager zamiast programisty?

biznes

Wersje demo ERPWritten by:

Zastanawiając się jak usprawnić procesy marketingowe i wnikliwiej analizować reakcje odbiorców, warto zdecydować się na instalację i czynne wdrożenie Google Tag Manager. Dlaczego? Narzędzie zrywa z dotychczasową, absolutną władzą programistów i (znaczną) część kompetencji przekazuje samym właścicielom stron internetowych. W jaki sposób?

Programowanie „zza lady”

Programiści, którzy twierdzą, że ich branża jest niezachwiana, szczególnie w obsłudze klienta, mogą się zdziwić. Dlaczego? Coraz większą popularność w świecie internetowego marketingu zdobywa google tag manager. Jeszcze nie doceniany, ale skutecznie walczący o swoją pozycję. Wymyślony po to, aby pomagać w prostych, rutynowych czynnościach, odkrył dużo większy potencjał, który może sporo namieszać.

Właściciele stron internetowych, portali i sklepów, którzy nieraz musieli stać w kolejce, prosząc informatyków o wprowadzanie zmian i korekt na witrynach, coraz częściej biorą sprawy w swoje ręce i zrywają z wydłużonym czasem oczekiwania. Google Tag Manager – prosty do opanowania, a potrafi zrewolucjonizować e-marketing i to własnymi rękami sprzedawcy, a nie programisty.

Google Tag Manager – nie trzeba czekać na informatyka

Czas to pieniądz, a w internetowym marketingu czas zdaje się biec dużo szybciej. Na wirtualnej witrynie wszystko ma znaczenie:

– układ;
– kolory;
– treść;
– przyciski;
– polecenia.

Wszystko można kontrolować dzięki odpowiednim narzędziom, ale co, kiedy poprawki z wyciągniętych wniosków trzeba wprowadzać na bieżąco? Wykonanie zlecenia przez programistę może trwać dnie lub tygodnie. Czy firma ma na tym tracić? Do tej pory realia pokazywały, że tak.

Na szczęście przedsiębiorcy są odważni i nie boją się wzywań. Chcąc podążać za postępem techniki, samodzielnie wdrażają nowe rozwiązania, które podsuwa im Google. Szybka instrukcja, kilka ćwiczeń i można samodzielnie modyfikować każdy skrypt, dodawać kody remarketingowe lub kategoryzować. To, co dotychczas wydawało się być nieosiągalną wiedzą, przeznaczoną tylko dla informatyków, obecnie jest osiągalne i przestępne dla każdego.

Google Tag Manager – wszystkie zalety, które przemawiają za narzędziem

Google Tag Manager jest darmowym narzędziem, możliwym do pobrania i – działania. Dlaczego warto go posiadać?

– Narzędzie uniezależnia dział marketingu od działu IT;
– pomaga usystematyzować wszystkie procesy marketingowe, skracając czas reakcji na odczyt i analizę danych;
– gromadzi wszystkie tagi w jednym miejscu;
– jest proste i intuicyjne.

Wszystkie wymienione cechy wpływają na to, że zainteresowani nim użytkownicy, nie boją się podejmowania współpracy i decydują się na wdrożenie narzędzia „na własnym podwórku”.