Druk sublimacyjny – zalety w małym biznesie

biznes

Wersje demo ERPWritten by:

Dzisiaj coraz większą popularnością cieszą się przeróżne małe biznesy, które z czasem dają szansę na coś więcej. Z drugiej strony- popularne są także różne koszulki z nadrukami. Może by tak zatem połączyć te dwie rzeczy?

Druk sublimacyjny – doskonała alternatywa

Niemniej jednak klasyczny sitodruk to na początku dość spora inwestycja. Jak zaś sprawa wygląda z nadrukiem sublimacyjnym? Mówiąc dość ogólnie technika ta polega na nadrukowaniu projektu na papier, a następnie za pomocą ciepła, barwniki w określonej konfiguracji przenoszone są na materiał. Jakie są zalety takiego druku sublimacyjnego?

Zalety nadruku sublimacyjnego

Przede wszystkim trzeba wspomnieć o tym, że druk sublimacyjny jest relatywnie rzecz ujmując dość tani do zaaranżowania jako „mały biznes”. Takie nadruki na gadżetach czy koszulkach wykonać można w zasadzie w warunkach domowych bez bardzo specjalistycznego sprzętu ani bez wyjątkowej wiedzy. Nadruk sublimacyjny to naprawdę wyjątkowo prosta technologicznie metoda.

Ponadto warto jeszcze dodać, że w zasadzie taki nadruk nie tworzony jest specjalnie długo. Oczywiście pominąwszy wykonanie projektu, samo przetransferowanie ciepłem barwników trwa naprawdę krótko. Co więcej – wszelkie urządzenia, barwniki i gadżety do metody transferu ciepłą stają się coraz bardziej dostępne. Jakby tych zalet było mało, to można jeszcze dodać, że nadruk sublimacyjny jest wyjątkowo trwały. Słowem – całość brzmi jak naprawdę udana, bardzo szybko zwracająca się inwestycja.

Nadruk sublimacyjny – wady

Trzeba jednak pamiętać o pewnych ograniczeniach tej metody. Przede wszystkim nie nadrukujemy koloru białego. Każda biel zaznaczona na projekcie, na produkcie będzie miała po prostu kolor tego produktu. To ograniczenie wynika z tego, że drukarka sublimacyjna rozpoznaje jedynie kolory CMYK.

Ponadto pamiętajmy, że nie każda powierzchnia da się zaaranżować tymi barwami. Niestety muszą to być albo powierzchnie pokryte specjalną warstwą polimerową albo tekstylia sztuczne.

Niemniej jednak widać, że tych wad nie jest wcale tak sporo i spokojnie da się jakoś je ominąć. Warto zatem rozważyć technologię transferu ciepła, czyli druku sublimacyjnego jako swojego małego biznesu, który nie wymaga ogromnych nakładów finansowych i dość szybko się zwraca .