Czego dowiesz się z artykułu
Oferowanie wysokiej jakości usługi czy produkty to połowa sukcesu, druga połowa – to odpowiednia promocja. Budowanie marki danej firmy polega przede wszystkim na pozyskiwaniu zadowolonych klientów, którzy będą chętnie korzystali z usług danej firmy oraz chętnie ją polecali. Promocja firmy w sieci ma związek między innymi z właściwym pozycjonowaniem danego serwisu.
Pozycjonowanie stron internetowych – zalety
Pozycjonowanie strony w google odgrywa znaczącą rolę w promocji danego serwisu. Pozycjonowanie obejmuje różnego typu działania, dzięki którym dana strona uzyskuje wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Optymalizacja strony (ang. SEO – search engine optimization) oraz skuteczne jej pozycjonowanie przekłada się na popularność danego serwisu.
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych – co się zyskuje?
Wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania w Google uzyskiwana poprzez właściwe pozycjonowanie strony, to przede wszystkim:
– większy ruch na stronie;
– większe zaufanie do firmy, marki;
– budowanie marki;
– poznanie preferencji potencjalnych klientów – ich oczekiwań i potrzeb;
– rozwój firmy, przekładający się także na większe zyski.
Wyszukiwanie w google odbywa się poprzez wpisywanie interesujących nas słów kluczowych czy fraz. W odpowiedzi otrzymuje się listę linków do adekwatnych na nasze zapytanie stron.
Im wyższa pozycja w Google, tym większa liczba odwiedzin a tym samym większa szansa na zdobycie potencjalnego klienta. A jeśli ktoś skorzysta z oferty danej firmy i będzie zadowolony to ją poleci i w przyszłości skorzystać raz jeszcze z jej usług. Im więcej zadowolonych klientów tym większy ruch na stronie, który z kolei przekłada się na utrzymywanie wysokiej pozycji w Google.
Wielu zadowolonych klientów sprzyja promocji danej firmy, ale także buduje zaufanie i markę danej firmy. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest często utożsamiana z wysokim zaufaniem wśród Internautów do danego serwisu. Wpływa na rozpoznawalność marki.
Pozycjonowanie strony w google bazuje na najbardziej popularnych dla danej branży słowach kluczowych, daje więc obraz aktualnie kształtujących się w niej preferencji oraz trendów. Dzięki tym informacjom łatwiej dostosowywać ofertę danej firmy do oczekiwań potencjalnych klientów i ciągle ją aktualizując by być na bieżąco. Ponadto odpowiednio zoptymalizowany serwis pod kątem różnorodności wyszukiwanych słów kluczowe pozwala dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Im więcej słów kluczowych, tym więcej możliwych klientów.